English Abstract In order to provide default values for the
exposure/uptake assessment of consumer products, consumer products were
categorised into a limited number of sections and an inventory of available
data was made. Results have been published in a former report. A database
makes these data available for computer applications. The present report
describes the design of the data-model and generation of a relational
database using a CASE (Computer Aided Software Engineering) tool. Several
applications were developed in order to maintain the contents as well as the
referential integrity of the database. The central entity in the data-model
is the product. The product is linked to contact, exposure and uptake
scenarios both directly, if specific data are available, and indirectly via
the product category, if defaults are needed. The product is also linked to
a number of entities containing further information, such as its
composition, its producer and literature references to the
product.
Rapport in het kort
Om in staat te zijn standaardwaarden te gebruiken in de
blootstellingsanalyse van consumentenproducten, werden consumentenproducten
in een beperkt aantal categorien gerangschikt en werd een overzicht van de
beschikbare gegevens gemaakt. Gegevens hierover werden in een eerder
rapport gepubliceerd. Door gebruik te maken van een database worden
gegevens toegankelijk voor computer applicaties. Dit rapport beschrijft het
ontwerp en de opzet van een relationele database. De centrale entiteit in
het gegevensmodel is het product. Het product is verbonden met de contact-,
blootstellings- en opnamescenario's, zowel op een directe manier om
specifieke data op te slaan, als indirect via de productcategorie, om
standaardwaarden op te slaan. Het product is ook verbonden met entiteiten
die informatie over het product bevatten, zoals de samenstelling, de
producent en literatuurreferenties.