|   print

[  ]
 
Schotten CGJ ; Boersma WT ; Groen J ; Velde RJ van de

36 p in Dutch   1997

Toon Nederlands

English Abstract
In the framework of the programme on Environmental Quality of Green Areas the project Nederlands 2030 was launched by the Dutch government to discuss the spatial planning concepts for 2010 -2030. Since 1991, when the Memorandum Fourth National Spatial Planning Extra was brought out, the Dutch socio-cultural patterns and socio-economic circumstances have changed. There are also doubts whether the building task after 2010 can be realised within current planning concepts. The project Nederlands 2030 was therefore set up to scrutinize existing starting-points and planning concepts and discuss alternative planning solutions. This report describes simulation of the four planning perspectives (Country of Cities, Netherlands Landscape Parc, Country of Flows and Netherlands Palette) derived from the Nederlands 2030 project. Starting-points are the present land use and the expected increase in built-up area (residential and working areas) up to 2030. The result is a collection of maps that show the land use in 2030 according to the four new planning perspectives. These maps are used to determine the effect of the planning perspectives on the mobility.

 

RIVM - Bilthoven - the Netherlands - www.rivm.nl

Display English

Rapport in het kort
Dit rapport beschrijft een onderzoek om met de Ruimtescanner de vier ruimtelijke perspectieven uit het project Nederland 2030 van de Rijks Planologische Dienst (RPD) in beeld te brengen. Uitgaande van het huidige ruimtegebruik, de verwachte ruimteclaims voor wonen en werken tot 2030 en de aantrekkelijkheid (of attractiviteit) van gebieden voor wonen en werken, zijn met de Ruimtescanner ruimtelijke beelden gesimuleerd. Vier fijnmazige kaarten voor de vier toekomstperspectieven (Stedenland, Nederland Landschapspark, Nederland Stromenland en Neerlands Palet) zijn hiervan het resultaat. Zij geven per cel van 500 m2 het verwachte ruimtegebruik in 2030 weer. Met behulp van deze gesimuleerde ruimtelijke beelden is het effect van de verschillende ruimtelijke planningstrategieen op de mobiliteit bepaald.

 

RIVM - Bilthoven - Nederland - www.rivm.nl

( 1997-04-30 )