Klacht

Voor klachten over het RIVM is er een klachtenregeling.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Een officiële klacht over het RIVM kunt u richten aan:

RIVM
Ter attentie van de Directeur-Generaal
Postbus 1
3720 BA Bilthoven

of per mail via info@rivm.nl

Vermeld bovenaan uw brief of uw mail duidelijk dat het om een klacht gaat en het onderwerp van uw klacht.

Formele procedure

  • U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw klacht
  • Iemand die niet betrokken was bij datgene waar de klacht over gaat, behandelt de klacht
  • Zowel de klager als de beklaagde worden in de gelegenheid gesteld gehoord te worden, tenzij de klager aangeeft dit niet te willen

De klacht wordt in principe binnen zes weken afgehandeld. Als u niet tevreden bent over de interne afhandeling van uw klacht of het resultaat daarvan dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

Klachten over een bevolkingsonderzoek?

De bevolkingsonderzoeken naar kanker worden door verschillende organisaties uitgevoerd. Alle organisaties doen hun best de bevolkingsonderzoeken zo goed mogelijk te verzorgen. Toch kan het zijn dat u een klacht wilt indienen.

Lees meer over:

Vragen of klachten over de website?

Heeft u vragen over RIVM websites? Laat dat dan aan ons weten. Wij streven naar een zo volledig en zorgvuldig mogelijke website. Bent u niet tevreden of heeft u op- of aanmerkingen op de website dan stellen wij uw reactie op prijs. Dat geeft ons de gelegenheid de fouten en gebreken te herstellen. Via het vragenformulier kunt u aangeven waar op de website volgens u een fout of gebrek te vinden is. Uw reactie zal door de betreffende maker van de webpagina bekeken en zonodig aangepast worden. Vermeld daarbij duidelijk de pagina, met de bijbehorende url.

Home / Klacht

RIVM De zorg voor morgen begint vandaag
Menu